جاذبه های دیدنی کوش آداسی
نوشته شده توسط : admin

معبد آرتمیس کوش آداسی

 

معبد آرتمیس یک معبد یونانی است که به الهه آرتمیس اختصاص دارد و یکی از عجایب هفتگانه جهان می باشد که در شهر افسوس قرار دارد و تا قبل از ویرانی کامل آن در سال 401 ، سه بار مورد بازسازی قرار گرفت.این بنا در سال 550 قبل از میلاد ساخته شد و به عنوان زیباترین بنای روی زمین شناخته می شد.تور کوش آداسی 94 زیربنای این معبد چهرگوش است و با مرمر ساخته شده،  پلکان مرمری طبقه همکف را به بالکن‌های بزرگ و بلندی وصل می کنند. در مجموع ۱۲۷ ستون در این بنا به کار رفته که ارتفاع آنها ۲۰ متر و با سرستونهای ایونی و کناره‌های کنده کاری شده هستند.این معبد تعداد فراوانی از آثار هنری را درخود جا داده بود.در طول تور کوش آداسی آبان 94می توانید از باقی مانده های این بنای زیبا دیدن کنید.

معبد آرتمیس کوش آداسی

باقی مانده های معبد آرتمیس کوش آداسی

معبد آرتمیس کوش آداسی

مدلی از معبد آرتمیس کوش آداسی در پارک مینیاترک استانبول

 

 

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

 

 

 

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی مربوط به دوره سلجوقیان است و در سال 1375 به فرمان آیدین اوغلو عیسی بیگ ساخته شد. در این مسجد از لحاظ معماری نشانه‌های گذر از دوران سلجوقی به عثمانی دیده می‌شود.این مسجد دارای دو گنبد و یک مناره می باشد و از موادی مثل سنگ، آجر و مرمر درست شده است .تور کوش آداسی پاییز 94 نقشه مسجد بر اساس مسجد جامع دمشق می باشد.مسجد دارای دو ورودی اصلی شرقی و غربی است  که دیواره های غربی منقش به کتیبه و اشکال هندسی می باشند و با مرمر پوشیده شده اند در حالی که نمای قسمت های باقی مانده از سنگ است.در قرن نوزدهم از این مسجد به عنوان کاروانسرا استفاده می شده است.مسافران تور کوش آداسی 94می توانند با بازدید از این مسجد از زیبایی های معماری آن لذت ببرند.

 

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

 

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

 

مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

 

داخل مسجد عیسی بیگ کوش آداسی

 





:: موضوعات مرتبط: تور کوش آداسی , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های دیدنی کوش آداسی,دیدنی های کوش آداسی , جاذبه های گردشگری کوش آداسی , جاذبه های توریستی کوش آداسی , بهترین جاذبه های توریستی کوش آداسی ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: